BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, August 8, 2010

Keletihan ke kepenatan ???

Salam...
Huhuu... berdasarkan tajuk ni, sure korang x minat nak baca sangat... Dalam 2 minggu ni, aku sering dalam keletihan. Namun, akademik dan perjalanan hidup ku di Universiti Utara Malaysia tidak terganggu. Orang yang berlagak bertenaga, itu la aku... Sering bergerak pantas ke sana ke mari demi mengejar masa... Huhuhu.. Kalau family aku baca perkataan PANTAS tu, sure dyorang x caya.. xpela, itu kisah ku di rumah... Back to UTARA...  Aku mmg menggunakan bnyk energy.. More energy used than energy consumed... Rehat x cukup, gerak banyak (maklum r, UUM ni pun besar) kerenah kawan2 dan sebagainya..

Thursday, August 5, 2010

Kursus Jawatankuasa Induk Pelajar Kurikulum (JIPK)

Salam.. bermulanya jam 5pm ni, aku akan mengikuti kursus JIPK.. Huhu.. Agak menggembirakan sebab kursus ni merupakan kursus yg mempunyai beberapa element kesukaan aku.. Kepimpinan, Keusahawanan dan Kemasyarakatan.. Justeru itu, aku akan buat yg terbaik untuk berada dalam tolok tertinggi JIPK.. Berikut merupakan jadual aku sepanjang kursus  JIPK...

Tuesday, August 3, 2010

Ramadhan...

Salam.. Ramadhan dah dekat... Syaaban pun nak mengundur diri.. Tapi... xramai orang nak buat persiapan untuk Ramadhan... Ramai yg tgh buat persiapan untuk Syawal.. Kalau x caya, korang boleh tengok pada graf ekonomi tangkak.. Perghhh.... Jualan kain meningkat... Macam2 jenis kain laku terjual...

Tuesday, July 13, 2010

Life at UUM

Salam semua. Kini saat yang aku nantikan telah tiba... Saat dimana aku boleh menggunakan perkhidmatan Wifi UUMZone secara percuma... hahaha.... Juz now, aku mmg happy life kat sini... Ade banyak yg aku nak kongsikan kat kawan2... 1st of all, tentang pemakaian pelajar UUM... hehehe.. tentu ramai yang menyangka bahawa pemakaian pelajar d universiti adalah bebas.. tp malangnya, kenyataan anda pasti meleset... Di UUM, semua pelajar diwajibkan untuk memakai pakaian formal semasa menghadiri kuliah dan makmal... Pemakaian kuliah ada memakai baju kemeja dan bertali leher bg lelaki... bagi perempuan pula, paham2 ler yer... So, aku selaku pelajar yg berdisiplin akan mengikuti pemakaian yg ditetapkan tanpa sebarang komplen... malah, aku turut mengajak rakan2 ku untuk redha terhadap pemakaian formal ni... hehehe... disebabkan itu, aku telah mencipta beberapa identiti aku berdasar peraturan UUM...

Huhhuhu... ni ler gambar pakaian rasmi aku kat UUM.. xde la smart mana.. Juz want to be a humble guy.. Hope sangat2 aku dapat mengecapi kejayaan dalam bidang Multimedia ni, dan mendapat kerjaya yang aku impikan... RM10k, I aim for you...

Saturday, July 3, 2010

My Journey To The North

Waaaa..... Tittle macam gempak jer... tp sebenarnya nak gitaw.. tentang perjalanan aku ke utara.. Mula2 bertolak dari Taman Sri Lambak pada jam 6pm, hari Jumaat.. Then aku tido kat hotel Grand Paradise, Seremban.. biasa2 jer... Perjalanan ke Utara sememangnya mengambil masa yang jauh... tp xpe la.. dah nasib.. sepanjang perjalanan, xde special... kecuali r kalau korang 1st time jumpa RnR n stesen minyak.. hehehe... tp bukan aku taw... Kalau Drive Thru tu, aku dah pernah tgk 1x kat McDonald Bp... Rahsia kerajaan tu... heehehe... Well... destinasi aku berhenti seketika disebabkan hendak mengikuti majlis kenduri yg diadakan di Bagan Datoh, Perak... Yang bestnye... aku dapat 1 istilah baru kat sana... dari someone yg dirahsiakan.. Ayatnya macam ni... *Dulu kita berjauhan tetapi hati kita dekat, kini kita berdekatan tapi hati kita berjauhan... Paham2 ye maksud tu...
then bl dh smpi kt bagan dat0h tu... kt0rg ni mnjadi la tetamu... drpd jd ttamu trus brtukar jd pelayan.. he3.. xpela.. sdara pny psl... sume mnjd mgkut prancangn... aku n parent mula brangkat mneruskn prjalannan ke utara... tp apa yg xbestny, kec0h rumah tu... dlm ramai2 yg dtg tu... ade org yg brhati syaitan tatkala bacaan yasin brkumandang... hbs duit yg dsimpan dlm blk hlg... beg tangan dsel0ngkar.. jumlah wang brjaya dtggalkn adlh sbnyk rm30.50... tu adlh nilai yg pncuri 2 x amek... reas0nny kami xtaw... wlupn ada detektif kt sana... tp kes tersebut xdpt dselesaikn... dgn berat hati.... aku trus mneruskn prjalanan ke utara... right n0w... aku kt kedah... dh merasa la nasi lemak kukus... mcm xde yg istimewa je... pd aku r.... s0... aku tggl skjp kt umah mak cik aku... s0k pg2 aku brt0lak ke uum... he3... mlm ni... aku chat dgn 2 org... my gf n my ex gf... b0th mmbwa prasaan yg brbeza... even kami brtiga taw tntg plhn hati aku... tp aku kna lebih kuat trhdp hal ni... mklum r... s0al rumah tgga... kna pk gak... ha3... k r... ada pe cite... nnt aku smbg lg ea... wsalam

Thursday, June 24, 2010

Subjek yang akan dihadapi oleh mahasiswa/mahasiswi Multimedia di UUM

Bachelor of Multimedia with Honours [(BMM ( Hons)]
In order to be awarded a Bachelor of Multimedia with Honours, students must take and fulfill at least a minimum of 114 credit hours from the structure below:
University Requirement Courses (22 credit hours)

  • Islamic and Asian Civilization
  • Ethnic Relationship  
  • Malaysian Studies        
  • Co-Curriculum    
  • Fundamentals of Intrepreneur                      
  • Communication 1           
  • Communication 2        
  • English for Higher Education                        
Programme Requirement Courses ( 89 credit hours)
Programme Course (71 credit hours)
  • Science of Thinking and Ethics                         
  • Basic Programming                                  
  • Introduction to Information System Development          
  • Database System & Information Retrieval      
  • System Analysis and Design                        
  • Computer System Organization                    
  • Mathematic for IT                                     
  • Discrete Structure                                      
  • Statistics for IT                                                         
  • Programming Language and Authoring                         
  • Multimedia System Foundation                    
  • Human Computer Interaction                        
  • Graphic & Computer Animation                
  • Digital Audio Technology                                        
  • WWW Programming                                    
  • Multimedia System Networking                    
  • Multimedia Database                                
  • Digital Video Technology                                        
  • Internet Technology Services                    
  • Multimedia Seminar                           
  • Multimedia Design                                
  • Practicum                                           
Elective Programme (18 credit hours)
  • Ergonomics                                                    
  • Virtual Reality Design                                  
  • User Centered Design  
  • Software Engineering                             
  • Games Application Dev.     
  • Mobile Multimedia Technology and Ubiquitous Computing                                                    
  • IT Enterpenuership
Elective (3 credit hours)
Choose any course offred by other programmes or college with the approval of the college.

Bila Saat Berdetik

Sekarang, aku merasakan berat bagi aku untuk mengizinkan saat untuk berdetik. Sangat2 berat... Kerana pada masa ini, kekasih yang aku cintai akan berangkat pergi merantau menuntut ilmu. Meskipun aku cuba menahan, tapi takdir tetap kuat. Saat tetap berdetik, memberikan erti bahawa dia akan tetap merantau. Ini adalah takdir kami. Aku redha pemergiannya, sama seperti aku redha saat berdetik.

Sayangku,
Andai kau membaca risalah ini, ketahuilah bahawa aku berat untuk mengizinkan kau berangkat. Tapi aku tiada hak untuk menghalang kau. Kini kita masing2 berada dalam dunia yang berbeza, tapi ketahuilah... 3 tahun lagi kita akan semakin menghampiri 1 dunia baru. Saat ini, walaupun aku berdetik keras bahawa kau akan meninggalkan aku demi cita2mu, aku masih mengizinkan. Aku pasrah dengan apa yang kau buat demi cita-citamu dan juga cintamu... Aku menanti pendakianmu dari atas puncak kejayaan. Aku akan berusaha untuk menjadi orang yang kau sanjungi wlau di mana kita berada..

Sayangku,
Ingatkah dikau akan Gunung Lambak ? Walaupun hanya seketika, tapi kenangan yang kuat mengimbau di sana. Saat kita tersesat akibat kejahilan diri ini, dapat kita memanjangkan masa bersama. Berpandukan Gunung Lambak, cinta ini semakin kuat untuk menjadi lelaki yang boleh melindungi dirimu, agar kejadian lain tidak berlaku lagi..

Sayangku,
Pergilah dikau mengembara menuntut ilmu. Cita-citamu untuk bekerjaya agar anak-anak kita memandang tinggi padamu... Diri ini xkan menghalang... Andai mana yang dirimu merasakan penting dan berguna, teruskan... Aku tetap merelakan dan merestui.. Ingatlah sayangku... Jagalah dirimu, aku akan tetap menunggu pendakianmu brjaya di puncak dalam keadaan selamat..

Tadi, aku mendapat mesej bahawa dirimu telah bertolak... Hati2 sayang..., aku akan tetap menyokongmu... aku cintakan dirimu...